SVETOVALNO DELO V VRTCU

Ko otrok začne obiskovati vrtec, se prične tkati vez med družino, otrokom in vrtcem. Vzgoja v družini in vzgoja v vrtcu se medsebojno povezujeta, prepletata in dopolnjujeta.

Delo svetovalne delavke je namenjeno vsem otrokom v vrtcu s ciljem zagotoviti spodbudno okolje, kjer se bo otrok dobro počutil in se optimalno razvijal. Pri tem sodeluje s starši, strokovnimi delavkami, vodstvom vrtca in šole ter po potrebi z zunanjimi ustanovami s ciljem, da bi otroke bolje razumeli, jim nudili ustrezno oporo in zagotovili varno in spodbudno okolje za uspešnejši razvoj.

Osnovna področja dejavnosti svetovalne službe v vrtcu:                                                                                    

  • svetovalno delo z otroki,                                                                                                                                                     OBRAZCI
  • svetovalno delo z vzgojiteljicami in pomočnicami vzgojiteljic,
  • svetovalno delo s starši in družinami,
  • sodelovanje z vodstvom vrtca in šole ter
  • sodelovanje z zunanjimi ustanovami.

Najpogostejša vprašanja, o katerih se lahko posvetujete s svetovalno delavko:

  • vključitev in navajanje otroka na življenje v vrtcu,
  • posvetovanje o vzgoji in otrokovem razvoju,
  • pomoč otroku ob večjih življenjskih spremembah ali kritičnih situacijah ( rojstvo sorojenca, ločitev staršev, smrt, nasilje v družini, socialno – materialne stiske,…),
  • razumevanje in pomoč otroku pri zmanjševanju oziroma odpravljanju razvojnih, čustvenih in vedenjskih težav in stisk,
  • pomoč otrokom s težavami in motnjami v razvoju.

Za svetovanje in posvetovanje se starši odločite prostovoljno, lahko se zanj dogovorite osebno, po telefonu ali elektronski pošti.

 

 

VGOJITELJICA PREDŠOLSKIH OTROK ZA ZGODNJO OBRAVNAVO

 

 

Vsebina dela vzgojitelja za zgodnjo obravnavo

 

Vzgojitelj predšolskih otrok za zgodnjo obravnavo opravlja dela in naloge v oddelkih in izven njih z otroki s posebnimi potrebami oz. otroki z rizičnimi dejavniki, in sicer v skladu z individualnim načrtom in/ali zapisnikom multidisciplinarnega tima centra za zgodnjo obravnavo/ ali zapisnikom strokovne skupine za zgodnjo obravnavo vrtca in druge naloge določene s predpisi (Zakon o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s posebnimi potrebami (ZOPOPP) – Ur. l. RS, št. 41/17), načeli Kurikuluma za vrtce, letnim delovnim načrtom zavoda ter v skladu z odločitvami vodstva zavoda.

Obseg del in nalog vzgojitelja za zgodnjo obravnavo zajema:

  • načrtovanje in izvajanje predšolske vzgoje po programu za predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo (izvajanje dodatne strokovne pomoči otrokom s PP in otrokom z rizičnimi dejavniki) ter načrtovanje in izvajanje vzgojnega (in izobraževalnega) dela in drugih oblik organiziranega dela z otroki z individualnim načrtom pomoči družini ali zapisnikom multidisciplinarnega tima centra za zgodnjo obravnavo ali zapisnikom strokovne skupine za zgodnjo obravnavo vrtca, ki so dodeljeni v obravnavo ter izvajanje dela v oddelkih v skladu z letnim delovnim načrtom zavoda; vse v skladu s cilji predšolske vzgoje (Kurikulum vrtca) ter v skladu s stroko za področje dela z otroki s PP;
  • v okviru načrtovanja dodatne strokovne pomoči prilagajanje vsebine, organizacije in načina izvajanja organiziranega dela z otroki;
  • ustrezna prilagoditev prostora in pripomočkov za otroke s PP oziroma rizičnimi dejavniki (v skladu z navodili za prilagojeno izvajanje programov);
  • vodenje strokovne skupine za zgodnjo obravnavo, ki se oblikuje v vrtcu (s člani: svetovalni delavec, strokovni delavci v oddelku in strokovni delavec za zgodnjo obravnavo) ter skrb, da skupina redno sodeluje s koordinatorjem v centru za zgodnjo obravnavo;
  • sodelovanje pri načrtovanju in organizaciji življenja in dela v vrtcu, v strokovnih in drugih organih zavoda, spremljanje in uvajanje novosti različnih teoretskih spoznanj, sodelovanje pri razvoju dejavnosti;
  • skrb za pripravo individualiziranega programa za otroke s posebnimi potrebami – pred obravnavo v skladu z ZOPOPP, če je to potrebno, izvajanje navedenega programa ter drugega načrtovanega dela s starši, sodelavci, zunanjimi strokovnjaki;
  • oblikovanje in vodenje dokumentacije o svojem strokovnem delu (letni načrt dela z otroki s PP oz. rizičnimi dejavniki ter dela oddelka in njegova evalvacija, priprave na dodatno strokovno pomoč, vzgojno delo in druge dejavnosti z otroki), sprotno vsebinsko in metodično pripravljanje na delo;
  • sodelovanje z drugimi strokovnimi sodelavci v vrtcu in svetovanje pri delu z otroki s PP oziroma rizičnimi dejavniki, sodelovanje z vodstvom vrtca, z drugimi ustreznimi institucijami ter organizacijami (centri za zgodnjo obravnavo ipd.);
  • udeležba na organiziranih strokovnih izobraževanjih in izpopolnjevanjih ter stalno sprotno samoizobraževanje;
  • izvajanje strokovnih predavanj, delavnic za sodelavce in starše;
  • sodelovanje pri raznih projektih;

vodenje evidence opravljenega dela in opravljanje drugih del po letnem delovnem načrtu zavoda in po navodilih vodstva.

 

SVETOVALNA DELAVKA VRTCA IN VZGOJITELJICA PRED. OTROK ZA ZGODNJO OBRAVNAVO

Lana Solman, univ. dipl. soc. delavka, vzgojiteljica

 

KADAR POTREBUJETE POMOČ, PRIDETE PO MOČ!   

Delovni čas: Po dogovoru                                                   

 

Kontakt:

Elektronska pošta: lana.solman@osrogatec.si

Tel. Številka: 03 818 34 53

 

 

 

Gradiva:

KAKO RAZVIJATI GRAFOMOTORIKO IN ZAKAJ JE TO POMEMBNO

DOBRODOŠLI V ČUDOVITI SVET OTROŠKE DOMIŠLJIJE

NAJ SE OTROCI IGRAJO

OTROCI S POSEBNIMI POTREBAMI V VRTCU

PRVIČ V VRTEC DO 3. LETA STAROSTI

PRVIC V VRTEC PO 3. LETU STAROSTI

RAZUMEVANJE OTROKOVEGA RAZVOJA

RAZVOJ GOVORA IN JEZIKA OD ROJSTVA DO VSTOPA V ŠOLO

SVETOVALNA SLUZBA V VRTCU

 

 

 

Dostopnost